Tagliatelle al nero di sepia /Taietei cu cerneala proaspata de sepie


Taieteii cu negru de sepie se fac in acelasi mod cu taieteii de casa cu ou cu deosebirea ca se adauga cerneala de sepie in compozitie. Dupa cum se vede si in pozele de mai jos saculetii cu cerneala sunt mici dar inauntru cerneala are consistenta cremoasa (ca o crema de branza tare),se dizolva initial in putin ou batut(folositi manusi de unica folosinta daca nu doriti sa ramaneti patati sub unghii zile intregi :-) eu prima data imi aduc aminte ca nu am folosit manusi si am fost obligata sa-mi tai unghiile foarte scurte si apoi sa spal unghiile cu periuta).
Ai nevoie de
- 1 ou pentru 100 gr. faina alba (sau amestec 50% faina alba si 50% gris)
- 100 gr. faina( sau amestec faina si gris)
- putina sare
- cerneala de sepie de la o sepie proaspata.
Am auzit si ca ar exista posibilitatea de a face  taieteii cu cernela uscata,eu nu am vazut inca in magazine asa ceva,apoi gustul cred ca s eschimba complet. Acesti taietei se folosesc in retete cu sosuri de peste,avand un gust delicat de peste.Baietelul meu nu le vrea deoarece sunt "negre" :-)....ok ...poate  la anul mai incercam :-).
De cate ori cumparam sepie de la repartul de peste ma intrebau daca vroiam si pungulita de cerneala... de multe ori am zis nu,pana am vazut la Tv o reteta cu acesti taietei negri..apoi la magazin am cerut sa nu-mi arunce saculetul de la sepie si am incercat si eu prima data orez (risotto)cu sepie si cerneala de sepie...a iesit asa de bun ca am repetat reteta de mai multe ori,apoi am inceput sa fac si alte retete cu acesta cerneala.Procedeul este identic cu taieteii de casa cu ou .se pot folosi proaspeti sau se lasa la uscat.
Le tagliatelle con nero di seppia hanno la stessa ricetta con le tagliatelle casalinghe al uovo, tranne che l'inchiostro di seppia viene aggiunto nella composizione. Come vedete nelle immagini qui sotto sono sacchi di piccole dimensioni con inchiostro, ma l'inchiostro dentro ha una consistenza cremosa (come la crema di formaggio ), quindi inizialmente sciogli in un po di uovo sbattuto (io utilizzo guanti usa e getta se non desideri avere unghie macchiate di nero per giorni :-) Mi ricordo la prima volta che non ho usato i guanti e sono stata costretta a tagliare le unghie molto corte e poi lavarle con lo spazzolino).
Ai bisogno di:
- 1 uovo/100 gr. farina bianca (o una miscela di 50% e 50% di farina di semola)
- 100 gr. farina (o una miscela di farina e semola)
- pizzico di sale
- nero di seppia .
Ho sentito dire che è possibile fare le tagliatelle con inchiostro secco in bustine, non ho visto nei negozi queste bustine...però io penso che hanno un sapore completamente diverso. Queste tagliatelle sono utilizzate in ricette con pesce,peche hanno un gusto delicato di pesce.Mio figlio non li vuole perché sono "nere" :-).... ok ... forse il prossimo anno riprovare :-).
Ogni volta che compravo le seppie non prendevo mai l' inchiostro,pero una volta ho visto in Tv una ricetta con tagliatelle al nero di seppia e ho voluto provare anche io  ... ho fatto prima volta il risotto al nero di seppia ed è uscito così bene che ho ripetuto la ricetta più volte, poi ho iniziato a usare l'inchiostro anche in altre ricette.
Queste tagliatelle si fanno come le tagliatelle casalinghe al uovo ,si usano fresche o se fai tante lasciale seccare.

Commenti

Posta un commento