Hamsii proaspete fripte

Noi le adoram,mai ales daca le las sa devina crocante ! Luca este un mare mancacios de hamsii fripte crocante,le mananca parca ar fi cipsuri :-) !
Ai nevoie de :
- hamsii proaspete
- faina alba
- mult ulei pentru prajit.
Hamsiile se curata de intestine si de oase.Procesul este simplu,cu o singura miscare se elimina intestinele si oasele: se tine in mana stanga hamsia,iar cu mana dreapta se prinde capul hamsiei,cu degetul aratator se impinge putin coloana vertebrala a hamsiei in jos si in acelasi timp se trage usor in jos,eliminand astfel si intestinele,care vin afara odata cu capul.Pare greu dar in 2 secunde ai terminat,poate se intelege mai bine din pozele de mai jos.Odata curatata hamsia eu o desfac in 2 si le asez pe fiecare una langa alta,nu le pun pe toate intr-un castron,prefer sa le tin separate,nu ma intrebati de ce :-),soacra mea nu are rabdare sa le aranjeze pe toate una langa alta si le pune pe toate intr-un castron apoi tot pe toate intr-un castron cu multa faina...eu prefer sa le desfac pe fiecare in parte si sa le trec prin faina pe rand,punandu-le apoi imediat in mult ulei fierbinte,eu le prajesc in fripteuza,ies foarte crocante,nu se lipesc intre ele...acum multi ani am incercat sa le prajesc in tigaie,cu mult ulei,e mai dificil,se pot arde foarte repede,iar daca nu ai rabdare sa se prajeasca bine inainte de a le intoarce prima data se pot rupe ! Oricum dupa ce ai curatat toate hamsiile le treci prin faina pe fiecare si le prajesti in mult ulei fierbinte,cum am spus noua ne plac mai crocante :-). Dupa ce s-au prajit se scot pe hartie absorbanta,sa elimini uleiul in exces,apoi poti pune putina sare fina deasupra lor...yam,yam.
P.s daca v-au ramas puteti sa le puneti la marinat
- http://lorenaincucina.blogspot.it/2012/03/hamsii-in-carpione.html
-   http://lorenaincucina.blogspot.it/2012/03/hamsii-fripte-in-marinatura-picanta.html

Commenti