18.10.12

Salmone grigliato/Somon la gratar

 
 
 
 
 
 
Ro
Ai nevoie de :
- somon
- sare,piper
- morcov pentru salata
- cateva picaturi de suc de lamaie
Italiano
Ingredienti:
- salmone
- sale,pepe
- carota per l'insalata
- qualche goccia di succo di limone
Ro
Somonul la gratar este ideal si in diete,chiar daca este un peste cu multe grasimi ,somonul contine numai grasimi bune ,este bogat in omega 3 ce coboara nivelul de LDL(colesterolul rau) si ridica nivelul de (HDL)colesterol bun.
Reteta este foarte simpla : se taie somonul in bucati,intre timp incalziti tigaia grill; ar fi perfect la un gratar cu carbuni:-).Somonul se intoarce pe partea cealalta cam dupa 2-3 minute,depinde de cat doriti sa-l coaceti (daca are grosimea inte 1-1,5 cm). Atentie la timpul pe care il lasati pe grill deoarece somonul are tendinta de a deveni sec daca este lasat prea mult ,motiv pentru care multi zic ca nu le place somonul,in realitate  somonul sec este un somon gatit gresit,lasat prea mult timp la foc,chiar si 1 minut poate face diferenta intre un somon crud la mijloc sau un somon sec.
Noi l-am mancat cu o salata de morcovi simpla,doar cu cateva picaturi de lamaie,dar daca nu sunteti la dieta (eu si sotul facem dieta Dukan)puteti sa folositi putin ulei de masline bun.
Italiano
Il salmone grigliato è un piatto ideale anche se sei a dieta,nonostante ha più grassi degli altri pesci.Tutti quei grassi sono grassi buoni,ricchi di omega 3 che abbassano il LDL(colesterolo cattivo) nel organismo e alzano il livello di HDL(colesterolo buono).
La preparazione del salmone e facile: dividete il salmone in tranci,nel frattempo mettete a scaldare una piastra,quando sarà calda adagiateci i filetti di salmone. Fateli grigliare rigirandoli da una parte all’altra secondo il grado di cottura desiderato.Fate atenzione perchè il salmone se e cotto troppo ha la tendenza di diventare secco,motivo per quale molti non gradiscono il salmone,in realta tanti lo fanno cuocere troppo.
Noi lo abbiamo accompagnato con un insalata di carote semplice (solo con qualche goccia di succo di limone),chi non fa la dieta puo anche usare un pò di olio d'oliva buono.

Nessun commento:

Posta un commento

Si è verificato un errore nel gadget