20.10.12

Panini morbidi al glutine/Painici pufoase din gluten

 
Ro
Cred ca este una dintre retetele cele mai reusite din dieta Dukan.In dieta Dukan ceea ce ne lipseste cel mai mult este painea si de aceea am tot incercat multe retete dar nu obtineam o reteta de paine pufoasa,moale,care sa fie cat mai asemanatoare cu painea cumparata de la magazin.Aceasta reteta este perfecta daca doriti acelasi lucru :-).
Ai nevoie de :
- 150 grame gluten
- 40 grame amidon(sau faina de soia degrasata)
- 100 grame de branza 0% grasimi(cu cat mai putin lichid inauntru)
- 180 ml de lapte 0% grasimi
- 1 albus de ou
- 12 grame drojdie proaspata
- sare
Italiano
Credo che questa e una delle ricette piu riuscite che ho fatto per la dieta Dukan(fino adesso).In questa dieta quello che ci manca sempre e il pane,e io ho cercato di fare varie ricette di pane ma non mi veniva mai il pane morbido,bianco,come quello comprato.Questa ricetta e perfetta per voi se desiderate la stessa cosa :-).
Hai bisogno di :
- 150 gr.farina di glutine
- 40 gr.maizena (o farina di soia)
- 100 gr. formaggio 0% grassi(ho usato tipo quark)
- 180 ml latte 0% grassi
- 1 bianco d'uovo
- 12 gr. lievito fresco
- sale
Ro
Aceasta reteta am descoperit-o aici ,in blogul lui Monica Pellicardi ,am modificat-o putin (am pus mai putin lapte si un albus de ou,iar in loc de faina de soia eu am folosit amidon).Ea punea painicile in tarate de ovaz dar eu am uitat :-) .Se cantaresc ingredientele(glutenul,amidonul),se amesteca,apoi amesteci totul cu branza proaspata,albusul de ou(nu este nevoie sa-l bateti spuma),sarea si laptele 0% grasimi caldut in care a-ti dizolvat drojdia proaspata.Toate ingredientele se amesteca foarte bine si se lucreaza bine amestecul (chiar daca va fi mai greu,glutenul este ca o minge elastica).Se pune la dospit intr-un loc cald(eu am pus cuptorul la 40°C si am pus castronul inauntru) pana isi dubleaza volumul.Cand a dospit scoateri aluatul si il mai lucrati bine cateva minute pe masa apoi faceti 6 bilute egale,ca niste mingi.Puneti-le intr-o tava (eu am pus si hartie de copt sub ele sa fiu sigura ca nu se lipesc) si lasati-le din nou sa dospeasca pana isi dubleaza volumul (tot in cuptor la 40°C le-am lasat) apoi le lasati in cuptor la 170-180°C cam 30 minute.Ca sa fiu sigura ca nu se lasa cand le voi scoate din cuptor(ceea ce se intampla la multe retete Dukan) am redus focul la 140°C si le-am mai lasat 20-30 minute.
Aceasta reteta nu este buna pentru persoanele cu intoleranta la gluten( boala se numeste celiachie),si chiar daca produsele cu gluten se pot consuma in dieta Dukan ,este mai bine sa nu folositi mai mult de 50-60 gr.de gluten/zi ,adica daca din aceasta reteta ies 6 painici,atunci e mai bine sa nu mancati mai mult de 2 painici/zi (sunt mari si va ajung si 2 :-) deoarece glutenul baloneaza)
Mai multe despre gluten http://ro.wikipedia.org/wiki/Gluten 
Italiano
Questa ricetta che ho trovato qui nel blog Pellicardi Monica, l'ho modificata un po'(ho messo meno latte e 1 albume d'uovo, invece di farina di soia ho usato l'amido). Lei li ha passato nella crusca d'avena..io ho dimenticato :-) . Pesare tutti ingredienti secchi(glutine, amido), mescolateli, quindi mescolare con la ricotta, i biancho d'uovo (non c'è bisogno di montarli a neve),sale e latte caldo 0% grassi, (dove avete sciolto il lievito fresco), mescolare bene la miscela (anche se sarà più difficile,visto che la pasta è molto elastica). Mettete l'impasto in un luogo caldo (io l'ho messo dentro il forno a 40°C) finché la pasta raddoppia il suo impasto volume.Una volta che l'impasto e raddoppiato ,lavoratelo di nuovo sul tavolo e tagliate la pasta in 6 pezzi e formare 6 palline uguali.Ho messo gli panini in una teglia (ho messo anche la carta da forno per sicureza) e li lascio lievitare di nuovo fino a quando raddoppiano il volume (io li ho lasciato sempre nel forno a 40°C) e dopo nel forno a 170-180°C per 30 minuti.Per essere sicura che non diventavono piccoli :-) (come succede tante volte nelle ricette Dukan) li ho lasciati ancora 20 minuti nel forno a 130-140°C.
Questa ricetta non va bene per le persone con iltolleranza al glutine.Il consumo essagerato di glutine puo causare gonfiore.
Piu informazioni sul glutine http://it.wikipedia.org/wiki/Glutine .
 

1 commento:

  1. Sunt delicioase! Imi era dor de o chifla pufoasa :) Multumesc! Laura

    RispondiElimina

Si è verificato un errore nel gadget