Tagliatelle con tonno

Una dintre retetele preferate ale sotului meu,si unica reteta cu peste pe care baietelul meu o manca pana pe la 4 ani(din fericire azi retetele cu peste sunt mai multe).Este foarte simpla si rapida,sosul il prepar in timp ce fierbe apa pentru tagliatelle.Tagliatellele eu le prepar proaspete ,sunt rapide si usoare de facut .Reteta e aici
Ai nevoie de :
- tagliatelle proaspete(sau uscate daca nu aveti timp sa le faceti)(cate 80-100 gr/persoana)
- sos de rosii/rosii in conserva/rosii proaspete de gradina in perioada lor
- o conserva cu ton
- 1 catel de usturoi
- frunze proaspete de busuioc
- patrunjel
- sare,piper
- parmesan de ras deasupra
Se pune apa cu putina sare la fiert pentru tagliatelle.Intre timp intr-i tigaie pune usturoiul feliat sa se rumeneasca intr-o lingura de ulei,doar 1-2 minute nu trebuie sa isi schimbe culoarea.Pune apoi rosiile taiate cubulete(daca este perioada lor si sunt foarte coapte) daca nu folositi rosii in conserva.Lasa cateva minute sa se reduca putin,pune putina sare si piper.Teoretic trebuie sa pui si patrunjelul tocat marunt dar cum sotul meu uraste patrunjelul eu nu-l pun,il adaug doar in farfuria mea la final.Cand sosul este gata pune si tonul din conserva(scurs de ulei) ,stinge focul.Tagliatelelle se fac foarte repede cam 1-2 minute(proaspete),le fierbi "al dente" si apoi le strecori ,le adaugi peste sosul de rosii cu ton ,mesteci usor si servesti cu parmesan ras deasupra.

Commenti