Mici (mititei)de casa la gratar

E prima data cand fac mititei eu acasa si nu credeam ca vor veni chiar asa de bine.De mult timp tot citesc retete de mititei pe web,unele asemanatoare,altele diverse intre ele.Locuind in Italia e aproape imposibil sa gasesti carne proaspata de mici asa ca am incercat sa-i fac eu cu carne proaspata.Mai jos voi scrie cum i-am facut eu,pas cu pas,cine vrea poate inlocui carnea de vita cu carne de oaie daca are.
Ai nevoie de:
- 1kg carne mai grasa de porc
- 1 kg carne de vita
- 2 lingurite bicarbonat
- cimbru,sare,piper dupa gust
- 6-8 catei de usturoi
- boia dulce(sau iute,cum doriti)
- enibahar,coriandru cate o lingurita
- 2 pumni de gheata,
- 1 pahar cu apa rece foarte gazata
- in loc de apa puteti folosi zeama de oase de vita(optional)
Eu am inceput cu carnea grasa de porc ,am taiat-o bucati mici apoi am pus-o in mixer impreuna cu o parte din cuburile de gheata si putina apa rece gazata,sare,piper,jumatate din bicarbonat.Am lasat totul mai multe minute pana sa devina totul o pasta(tineti de capacul mixerului).Am pus totul intr-un castron mare apoi am procedat la fel si cu carnea de vita.Puneti si condimentele uscate si pisate cat mai marunt(cimbru,enibahar,coriandru) ,boia si usturoiul,apa minerala(rece si foarte gazata),sare,piper,bicarbonat.Am procedat astfel deoarece nu intra toata carnea in mixer.In final veti avea o pasta din carne de porc si una de vitel,le impreunati intr-un castron mare si mestecati foarte bine.Daca nu sunteti sigure pe condimentele voastre sau nu le gasiti la magazin ,cumparati pliculete cu "condimente pentru mici" la care mai adaugati usturoi sau piper,sare,boia,cimbru...etc...dupa placul vostru.Carnea se pune in frigider cateva ore(puneti pelicola de plastic deasupra castronului).Se formeaza mici,trecand mama in apa din cand in cand.Eu am precut cu o pensula cu putin ulei peste mititei inainte de a fi pusi pe gratar.Serviti fierbinti cu mustar :-).


Commenti

  1. Draga Lorena, ma bucur ca am venit in vizita la tine:X!!!!!Ce am gasit aici m-a impresionat si m-a dat pe spate:))))(ma refer la mici). Super de deliciosi, apetisanti si gustosi:)!Pupici

    RispondiElimina
  2. Mama, ce bine arata !!!!!!!!!!!!!! Ce as minca vreo citiva ( nu dau numarul, ca ar fi cam jumatate de tava) si cu niste felii de mamaliguta rece alaturi... Ce sadica sint, imi fac pofta singura si n-am...

    RispondiElimina
  3. @Maria Mare ma bucur ca ti-au placut
    @Daniela Eu zic sa te duci sa cumperi niste carne si sa-i faci :-),cand pofta e mare e mai bine sa nu lupti cu ea :-))

    RispondiElimina

Posta un commento