Petto d'anatra all'aceto balsamico / Piept de rata in sos de otet balsamic

Dupa ce am facut ciorbita acrisoara de rata ,am lasat deoparte pieptul de rata si pulpele.Pieptul l-am dezosat,obtinand 2 filete .Cu un filet am facut piept de rata cu mere si sos de coniac/brandy iar cu celalalt filet am facut aceasta reteta : piept de rata cu otet balsamic.Cum am mai scris,eu am norocul de  a avea carne de rata si de gasca de la parintii mei(ei cresc foarte multe rate,gaste,pui,gaini,bibilici,curci...etc),toate animalele fiind crescute cu porumb,grau,seminte varie,iarba,etc.Retetele au iesit super,sigur le voi repeta la infinit :-).Reteta am gasit-o pe You tube dar variante ale acestei retete exista peste tot.
Ai nevoie de :
- piept de rata(1 filet de persoana)
- 1/4 ceapa
- o ràmurica de rozmarin
- un catel mic de usturoi(scoate-i interiorul)
- un strop de ulei
- 1/2 pahar otet balsamic
- sare,piper
Dupa ce am curatat pieptul de rata,l-am dezosat obtinand 2 filete,in aceasta reteta a am folosit doar 1 filet.Intr-o tigaie am pus o lingura de ulei(f.f.f.putin,rata fiind foarte grasa) apoi am pus pieptul de rata cu pielea in jos si am lasat sa se rumeneasca foarte bine,am intors pe cealalta parte,iar dupa 1-2 minute am pus ceapa taiata felii,usturoiul si rozmarinul,am lasat sa se rumeneasca mestecand des,2-3 minute,apoi am pus otetul balsamic,am intors cateva secunde si pe partea cu piele apoi am reintors repede cu pielea in sus(ramane mai crocanta,daca vei tine partea cu piele in sos se va inmuia iar eu vreau sa ramana crocanta pielea),am lasat cateva minute apoi pieptul de rata l-am bagat la cuptor la 200°C cam 5 minute.In tigaie peste sos am pus 2-3 linguri de apa sa mai fiarba putin ceapa.L-am scos din cuptor,am verificat temperatura interioara a carnii cu un termometru de carne(sa fie cam intre 55°C-60°C daca o doriti mai roz,credeti-ma daca il vei lasa mai mult va deveni tare).daca nu ai termometru e de ajuns sa atingi carnea cu degetul : se simte ca-i moale ,carnea recapa imediat forma...cred ca (in total) a fost la foc cam 15 minute pieptul meu de rata.Am feliat pieptul de rata si am servit imediat cu sosul obtinut in tigaie cu ceapa si otet balsamic.

Commenti

  1. Trebuie sa fie o minunatie.....yammy:)!!!!!!!!!!Si mai ales originea carnii(te invidiez un pic:)!)Pupici

    RispondiElimina

Posta un commento