Risotto cu praz si vin alb

Reteta am facut-o prima data anul trecut cand cautam o reteta diversa de risotto si am gasit aici http://www.risorisotto.com/ foarte multe retete,pe care le-am si facut in mare parte.Imi place sa incerc intotdeauna retete noi,uneori imi trebuie ceva timp sa ma hotarasc ,mai ales daca mi se pare cam "ciudata" reteta...dar apoi descopar ca este o reteta minunata si o prepar de multe ori,mai ales cand primes complimente de la familie.Ca multe retete,aceasta reteta credeam ca va avea un gust prea...de ceapa,dar am fost placut surprinsa cand am descoperit ca are un gust delicat,delicios.
Ai nevoie de :
- o ceasca de orez/persoana(eu gatesc intotdeuna pentru 2-3 persoane)
- putin ulei sau unt
- praz(cam 3-4 cm/persoana)
- vin alb(simplu,sec)
- 1-2 maini de parmezan ras.
- sare
- supa de legume (sau de pui lejera)/apa.

Mai intai citeste ceea ce am scris aici http://lorenaincucina.blogspot.it/2012/03/risotto-cu-sofran.html   despre risotto,pentru a intelege procedeul si pentru reusita acestui risotto.Intr-o cratita de pune putin  sau ulei si prazul taiat rondele,sare,se rumeneste putin apoi se adauga orezul ,se tosteaza 2-3 minute apoi se pune vinul alb,se lasa sa se evapore vinul si se incepe sa se puna treptat lichidul(supa sau apa),mestecand foarte des,pana orezul este fiert dar inca are boabele intregi,nu exagerati cu fiertul orezului,boabele de orez se vor rupe si vei obtine un risotto inestetic.Cand este gata se stinge focul,se pune putin unt si parmezanul ras si se incepe sa se mestece rapid in orez pentru a-l face cremos.Se serveste imediat !

Commenti