Risotto cu sepie si cerneala de sepie

Una dintre retetele de risotto preferate,o prepar mai ales cand gasesc sepie proaspata la magazin.Pentru a aface aceasta reteta citeste mai intai aici http://lorenaincucina.blogspot.it/2012/03/risotto-cu-sofran.html pentru a intelege mai bine etapele si importanta lor.
Ai nevoie de :
- o mana de orez/persoana
- o sepie proaspata(pentru 2-3 persoane)
- 1/2 ceapa (pentru 2-3 persoane)
- 1/2 pahar vin alb
- putin unt(optional,pentru un risotto cremos)
- un catel usturoi(optional)eu  nu pun
- ardei iute (optional) eu nu pun
- pungulita cu cerneala de la sepie(sau cerneala uscata,de la magazin,se gaseste in pachetele mici ca si sofranul,eu nu am folosit niciodata cerneala uscata,avand intotdeauna posibilitatea de a folosi cerneala proaspata).
Sepia proaspata este bine sa o luati deja curatata,deoarece murdareste foaaaarte mult si riscati sa nu gasiti pungulita cu cerneala daca nu stiti unde este.Eu am cumparat o singura data sepia necuratata(de obicei aici ti-o curata in fata),dorind sa gasesc eu pungulita cu cerneala :-) ...rau am facut deoarece m-am murdarit pe maini si tot ce am atins cu cerneala aceea foarte neagra,a trebuit sa-mi tai si unghiile pentru a elimina negrul,intrase parca si in piele culoarea neagra(puteam folosi manusi dar clar e ultima data cand cumpar sepia necuratata).Mai jos primele poze sunt chiar de a sepia de ieri,cand am cumparat-o necuratata,dar pozele sunt facute acum cateva luni
Se pune intr-o cratita/tigaie inalta(eu folosesc un wolk) ceapa sa se innabuse putin,apoi se pune sepia taiata bucati potrivite,dupa ce se evapora putin din lichidul sepiei poti pune vinul,apoi lasi sa se evapore vinul.Se adauga putina apa si se lasa sa se fiarba 15-20 minute sepia.Pui orezul peste ceapa si sepia fierte,lasi sa se tosteze 2-3 minute,adaugi cernela diluata(atentie la cerneala ,pateaza tot) apoi adaugi cate putin din lichid(supa sau apa).Spre final gusti de sare(sepie e mai sarata decat pestele de apa dulce),pui piper.Se stinge focul si daca doresti pui putin unt si incepi sa mesteci bine pentru a obtine un risotto cremos(sotul meu prefera si o mana de parmezan ras,chiar daca nu se pune in aceasta reteta).
Prima poza cu risotto negru
In alta zi cu risotto negru

Commenti