Pere in sos de vin

Este unul dintre deserturile preferate in familia mea(alaturi de tiramisu).Este bine sa cumperi perele mai tari,nu moi,altfel se sfarama in coacere. In loc de zahar si poti folosi miere,le da o aroma placuta.
Ai nevoie de :
 - pere
- cate 1-2 linguri de zahar/fiecare para
- scortisoara
- 3-4 cuisoare
- anason stelat
- putina apa
- coaja de lamaie
- vin rosu(cam de 2 degete in oala in care se fac).


Perele se curata de coaja dar se lasa interiorul cu semintele si codita(in acest fel perele nu se dezmembreaza la fiert).Intr-o oala inalta pune apa,vinul,anasonul,cuisoarele,scortisoara ,coaja de lamaie,zaharul si se fierbe 5-10 minute apoi eu pun perele in picioare,in oala si acopar cu capacul.Se lasa sa fiarba la foc mic 30 minute dar din cand in cand eu mai mut perele incat sa vina in contact cu sosul de vin care se formeaza pe langa pere.Se lasa apoi sa se raceasca bine in frigider inainte de a fi servite ,simple, cu frisca deasupra sau inghetata de vanilie :-).P.s. eu am incercat sa le fac si la cuptor(acoperite cu folie de aluminiu)si mi-au iesit perfect.

Commenti