Supa-crema de dovleac

Pana anul trecut nu am mancat niciodata dovleacul in supe/ciorbe,doar in strudel/placinta si la cuptor....dar am incercat dupa ce am vazut reteta de aici pe giallozafferano.it .Am scos ingredientele care nu cred ca imi placeau intr-o supa(scortisoara,salvie,usturoi,maghiran,cimbru)..mi se pareau prea multe ingrediente intr-o supa-crema.In varianta asta baietelul meu a mancat-o pe toata,sotul mai mofturos doar a gustat-o :-).
Ai nevoie de :
- dovleac(un sfert)
- un morcov
- 1/2 ceapa
- 1-2 cartofi(optional)
- sare,piper
- putin ulei(sau unt)
- smantana (optional) (eu nu am pus)
- 2-3 felii de paine pentru crutoane.
Daca stau sa ma gandesc bine eu am folosit ulei dar cred ca daca as fi folosit unt ar fi fost si mai gustoasa.Am curatat dovleacul de coaja,l-am taiat cubulete.Searat al pus la rumenit in putin ulei ceapa tocata si morcovul ras.Dupa cateva minute am adaugat dovleacul si cartofii cubulete.Daca doriti puteti sa faceti aceasta supa si fara cartofi,depinde de gustul fiecaruia.Pui sare si piper,apa sau supa de legume cat sa acopere totul,se lasa 15-20 minute pana cand toate legumele sunt moi.Se blenduieste bine pana devine o crema.Se taie feliile de paine (indepartand coaja) in patralele,se pune putin ulei(sau unt)intr-o tigaie si se pun patratelele de paine,se rumenesc pe ambele parti.Se serveste calda cu aceste crutoane deasupra.Baietelul meu a vrut si niste parmezan ras desupra :-) .








Commenti