Conopida pane

Aceasta reteta am inceput sa o fac pe la 19 ani,in timpul facultatii,cand am gustat la o prietena si mi-a placut (mama mea nu o gatea pentru ca nu-i placea tatalui meu).De atunci am inceput sa fac tot felul de retete cu conopida.Astazi conopida pane .
Ai nevoie de :
- o conopida
- faina cateva linguri
- pesmet
- sare,piper
- ulei pentru prajit
- 1-2 oua (daca sunteti in post nu puneti oul,faceti din apa, faina si sare o coca moale ca pentru clatite).
Se face conopida buchetele ,se spala si se pune la fiert in apa sarata,asteptati mai intai sa fiarba apa inainte sa puneti conopida inauntru si lasati conopida cateva minute sa clocoteasca(3-5 minute ajung).Se scoate din apa fierbinte si se lasa sa se raceasca putin. Daca nu vrei sa folosesti oul fai o coca moale din apa,faina si sare  si trece fiecare buchet de conopida prin aceasta coca apoi pune conopida in ulei fierbinte .Daca vrei sa folosesti oul pune in tr-un castron putina faina,in alt castron 1-2 oua batute si sarate,iar in ultimul castron pesmet.Sareaza cu sare fina fiecare buchetel de conopida.Treci fiecare buchet de conopida (putin fiarta in precedent) mai intai prin faina,apoi prin ou batut apoi prin pesmet si punele la prajit.Focul trebuie sa fie nici prea mic(conopida s-ar imbiba in ulei) nici prea mare(se va arde conopida).Se scot pe hartie absorbanta  si se servesc fierbinti.
Eu am avut un pofticios pe langa mine cu care a trebuit "sa lupt" :-) ca sa pot fotografia 1 minut conopida pane...daca i-a placut sau nu se vede din poze :-)) .

Commenti