Salsa verde o “Bagnet Vert” / Sos verde

Sosul verde este o reteta traditionala piemontesa(Piemonte este o regiune din N-V Italiei),fiind numita in acea regiune (in dialect) "Bagnet Vert" (baie verde),fiind folosita foarte des in multe din retetele lor traditionale dar si in toata Italia.Cand am venit prima data in Italia am gustat limba in sos verde si mi-a placut foarte mult( limba fiarta apoi cand se raceste se taie felii subtiri se aseaza pe o farfurie cu sosul verde deasupra),in urmatoarele saptamani voi pune si aceasta reteta. Eu am luat reteta de la soacra mea(fiind piemontesa 100%) ,dar ca aproape orice reteta are si unele variante ,in functie de gusturile fiecaruia.De obicei se insoteste cu rasol,la ei fiind una din retetele traditionale("bollito alla Piemontese").
Ai nevoie de :
- mult patrunjel (100-200 gr.) (fiind ingredientul principal al retetei)
- ulei de masline 100 ml
 - un galbenus de ou fiert
- 20 gr. capere
- 2-3 linguri otet
- cateva filete de acciughe
- 2-3 catei de usturoi
- piper
- miez de paine sau pesmet 50gr.
- zahar o lingurita (daca doriti,dar eu nu am folosit)
- ardei iute(daca doriti)

Reteta este foarte rapida,se spala bine patrunjelul,se usuca,se folosesc doar frunzele care se taie grosolan apoi se pune patrunjelul in mixer impreuna cu uleiul de masline,galbenusul de ou trecut prin sita,miezul de paine sau pesmetul,usturoiul tocat,caperele,acciughele,otetul,ardeiul iute bucati mici,piper. Se blenduieste bine iar la final vei avea un sos parfumat de un verde minunat.De obicei sosul trebuie lasat cateva ore in frigider(12-24ore),dar cine are atata rabdare,mie imi place si pe bruschete de paine :-).

Commenti