"Tarte tatin" con le mele/cu mere

"Tarte tatin" este o reteta clasica de prajitura franceza,nascuta la inceputul secolului si inventata (din greseala) de catre surorile Carolina si Stephanie Tatin .
De obicei "Tarte tatin" se face cu mere,dar este la fel de buna si cu alte fructe : pere,piersici,caise. Este o reteta f.simpla si rapida.
  Ai nevoie de :
- 7-8 mere,
- cate o lingura de zahar pentru fiecare mar (175-200 grame)
- 80- gr.unt
- scortisoara sau seminte de vanilie (optional)
- foaie de  placinta(400-500grame)
Cureti  merele de coaja si seminte si le tai in sferturi(sau le lasi jumatati),intr-o forma mare de  tort sau vas iena(cum am facut eu)pui zaharul la caramelizat cu putina apa(cat doresti de  dulce  sa fie tarta(eu am pus putin zahar,cam 1 lingura la un mar)...
eu las focul  mic pana se caramelizeaza zaharul(nu-l lasa sa se inchida la culoarea prea mult deoarece va avea gust amar,de ars,mai ales ca  apoi totul se lasa si in cuptor)...poti pune scortisoara sau seminte  de vanilie in caramel...apoi pui merele unse cu unt peste caramel si acoperi totul cu foaie de placintà.
Se baga in cuptor la 180-200°C 15-20 minute (depinde cat de mari ai lasat merele)...daca vrei sa nu aiba prea mult lichid (cum am facut eu) reduci focul si mai lasi cateva minute....Nu te gandi cate calorii are,e prea buna cu inghetata !! Merita din cand in cand!

Commenti